Projekt “Socijalno uključivanje odraslih osoba s intelektualnim teškoćama kroz njihov aktivni doprinos društvu”

U srpnju 2020. godine započeo je projekt “Socijalno uključivanje odraslih osoba s intelektualnim teškoćama kroz njihov aktivni doprinos društvu”.
Projekt provodi Udruga Korablja, Zagreb, a partneri na projektu su Centar za rehabilitaciju Zagreb, Udruga Zvono Belišće i Udruga Korak dalje Daruvar.

Projekt odgovara na potrebe odraslih osoba s intelektualnim teškoćama (OIT) za uključivanjem u lokalnu zajednicu, uključujući ih na inovativan način ne samo kao primatelje socijalnih usluga već kao partnere u izgradnji lokalne zajednice četiriju potpomognutih županija i Grada Zagreba. Projekt odgovara na potrebe članova obitelji za podrškom u obiteljskom domu i izvan njega te na potrebu za predahom od kontinuirane skrbi za člana s teškoćama. Projektom će se ojačati kapaciteti stručnjaka četiriju partnerskih organizacija uključenih u projekt te ostalih pružatelja socijalnih usluga u zajednici.

Ciljevi:
Socijalno uključivanje odraslih osoba s intelektualnim teškoćama kroz njihov aktivni doprinos društvu, ojačavanje kapaciteta stručnog tima.

Rezultati:
1. Minimalno 44 odrasle osobe s intelektualnim teškoćama primile su socijalne usluge u lokalnoj zajednici te su aktivno doprinijele u izgradnji društva
2. Minimalno 48 članova obitelji / udomiteljskih obitelji primilo je podršku kroz projektne aktivnosti
3. 30 stručnjaka osposobljenih u području socijalnih usluga i zaštite mentalnog zdravlja

Projekt u vrijednosti 1.435.935,67 HRK u cijelosti financira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.

Razdoblje provedbe projekta: 1. srpnja. 2020. – 1. ožujka. 2022.

Mjere zaštite od COVID-19 za osobe s invaliditetom

“Hrvatski zavod za javno zdravstvo izdalo je Mjere zaštite od COVID-19 za osobe s invaliditetom.
Prema dosadašnjim analizama slučajeva, infekcija COVID-19 u oko 80% slučajeva uzrokuje blagu bolest (bez pneumonije ili blagu upalu pluća) i većina oboljelih se oporavlja, 14% ima težu bolest, a 6% ima teški oblik bolesti. Simptomi COVID 19 su: povišena tjelesna temperatura, kašalj, otežano disanje, gubitak osjeta okusa i mirisa bolova u mišićima i umor. U težim slučajevima javlja se teška upala pluća, akutni sindrom respiratornog distresa, sepsa i septički šok koji mogu uzrokovati smrt pacijenta. Osobe koje boluju od težih oblika kroničnih bolesti podložnije su težim oboljenjima.

Velika većina najtežih oblika i smrti dogodila se među starijim osobama i onima s drugim kroničnim bolestima. S obzirom da se radi o novoj bolesti te su dostupni podaci nepotpuni, još se ne može sa sigurnošću tvrditi koje skupine ljudi imaju teži ishod bolesti COVID-19.
https://www.ecdc.europa.eu/en/current-risk-assessment-novel-coronavirus-situation

Osobe s invaliditetom trebaju se pridržavati istih općih mjera zaštite kao i opća populacija, uz napomenu da trebaju nastaviti koristiti svu do sada preporučenu terapiju prema savjetu liječnika.

Pranje i dezinfekcija ruku ključni su za sprječavanje infekcije. Ruke treba prati često i temeljito sapunom i vodom najmanje 20 sekundi. Kada sapun i voda nisu dostupni možete koristiti dezinficijens koji sadrži najmanje 60% alkohola. Virus ulazi u tijelo kroz oči, nos i usta. Stoga ih nemojte dirati neopranim rukama.

Obavezno je nositi kirurške ili druge vrste maski za zaštitu u javnom prijevoz ili boravku u svim zatvorenim prostorima. Ukoliko osoba s invaliditetom razvije neke od gore navedenih simptoma, mora se telefonom ili mailom telefonom ili mailom telefonom ili mailom, javiti svom liječniku obiteljske medicine od kojega će dobiti sve ostale naputke vezane za daljnju dijagnostiku i liječenje.

Potrebno je uzeti u obzir da osobe s invaliditetom mogu zbog značajki teškoća biti u nemogućnosti nositi masku ili provoditi samostalno higijenu ruku. Tim više ostale osobe koje su u blizini osobe s invalidtitom trebaju dosljednije provoditi sve preporučene mjere. Održavanje fizičke distane i nošenja maski nije potrebno u društvu osoba s kojima se živi u istom kućanstvu.

Opće mjere zaštite:
redovito perite ruke sapunom i vodom ili koristite dezinficijens na bazi alkohola,
kada kašljete i kišete prekrijte usta i nos papirnatom maramicom i poslije ju odbacite u koš za otpad te operite ruke,
izbjegavajte bliski kontakt (održavajte udaljenost od najmanje 1 metar, a po mogućnosti dva metra) s osobama koji imaju simptome infekcije dišnih putova, odnosno koji imaju najmanje jedan od sljedećih simptoma: povišena tjelesna temperatura, kašalj, grlobolja i kratak dah,
osobni asistenti, videći pratitelji ili druge osobe koje na neki način sudjeluju u dnevnoj asistenciji osobi s invaliditetom trebaju nositi maske dok su u kontaktu sa osobom s invaliditetom te redovito dnevno pratiti svoje zdravstveno stanje. Ukoliko se kod njih pojave prije navedeni simptomi, moraju se javiti svom liječniku, i ne dolaziti u kontakt sa osobom s invaliditetom.”

Izvor(članak i slika):MDOMSP, 30.06.2020.

Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 za pružatelje socijalnih usluga u sustavu socijalne skrbi

”Uputa se odnosi na domove za starije i nemoćne osobe i druge pružatelje socijalnih usluga smještaja i organiziranog stanovanja (ustanove, obiteljski domovi, udomiteljske obitelji i drugi pružatelji sukladno Zakonu o socijalnoj skrbi) u Gradu Zagrebu, Zagrebačkoj županiji, Splitsko-dalmatinskoj županiji, Osječko-baranjskoj županiji, Koprivničko-križevačkoj i Zadarskoj županiji.
Do daljnjeg su zabranjene sve posjete korisnicima, donošenje hrane i sl., a korisnicima je zabranjeno da odlaze kući u posjet kako se za vrijeme boravka izvan smještaja u sustavu socijalne skrbi ne bi zarazili i prilikom povratka virus prenijeli na ostale korisnike.

Odlasci u drugi smještaj izvan sustava socijalne skrbi moraju biti opravdani iz medicinskih razloga i prethodno organizirani.

Za provedbu ovih uputa nadležni su lokalni krizni stožeri koji će implementirati, organizirati i nadzirati provedbu u suradnji s teritorijalno nadležnim zavodima za javno zdravstvo, a sukladno epidemiološkoj situaciji u pojedinoj jedinici lokalne samouprave. Zbog aktualnog povećanja incidencije infekcije SARS-CoV-2 potrebno je kontinuirano praćenje na području jedinice lokalne uprave kako bi se pravovremeno podigle ili ukinule mjere sprečavanje epidemije. Potrebno je redovno pratiti izvještaje timova osnovanih za kontrolu provedbe protuepidemijskih mjera.

Organizacija rada pružatelja socijalnih usluga

Mjerenje temperature i praćenje pojave simptoma kod zaposlenika

Preporučuje se da svaki zaposlenik kod kuće u jutarnjim satima izmjeri tjelesnu temperaturu. Ako je u jutarnjim satima viša od 37,2°C, ako se osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti (to se odnosi na sve simptome i znakove bolesti, a ne samo na bolesti dišnih putova), osoba se treba javiti svom nadređenom i ne dolaziti na posao dok se telefonski ne javi nadležnom obiteljskom liječniku, koji će odlučiti o daljnjem postupanju.

Također se preporučuj da se svakodnevno kod dolaska i odlaska s posla, zaposlenicima beskontaktnim toplomjerom mjeri tjelesna temperatura i utvrđuje imaju li respiratornih simptoma. Kod osobe s povišenom temperaturom (37.2oC i veća) mjeri se temperatura i standardnim toplomjerom pod pazuhom.

Evidenciju o vrijednostima izmjerene tjelesne temperature i eventualnom postojanju respiratornih simptoma upisuje se u zasebnu evidencijsku knjigu.
S temperaturom nije dozvoljeno raditi, pružati socijalnu uslugu niti dolaziti u prostor poslodavca odnosno pružatelja usluge.

Svaki zaposlenik koji tijekom radnog vremena posumnja ili utvrdi da ima povišenu temperaturu ili bilo kakve respiratorne ili druge simptome bolesti obvezno ih mora prijaviti voditelju ustrojbene jedinice/ravnateljstvu, nadležnom domskom liječniku i nadležnom liječniku obiteljske medicine te se treba udaljiti s radnog mjesta. Nadležni domski liječnik ili nadležni liječnik obiteljske medicine u dogovoru s voditeljem ustrojbene jedinice /ravnateljstvom u domu odnosno smještaju, obavještava nadležnog epidemiologa i nadležni centar za socijalnu skrb ako se radi o sumnji na COVID-19 kod zaposlenika.
Član udomiteljske obitelji, predstavnik obiteljskog doma i članovi njegove obitelji obvezni su pridržavati se svih mjera propisanih za zaposlenike domova vezano uz nadzor tjelesne temperature i respiratornih simptoma te obavještavanja nadležnih liječnika primarne zdravstvene zaštite, epidemiologa i centra za socijalnu skrb.

Fizička udaljenost.

Svi radnici i pružatelji socijalnih usluga moraju se pridržavati mjera fizičke udaljenosti i ukoliko borave u zajedničkim prostorima moraju poštivati mjeru razmaka od 2 metra te da ih u istom prostoru ne boravi više od petero odnosno manje, ovisno o veličini prostora.

Informiranost osoblja i korisnika. Prije početka rada odnosno otvaranja potrebno je educirati zaposlenike o svim mjerama koje se provode. Prije ili neposredno nakon ulaska, na vidljivom mjestu, nužno je postaviti informacije o higijenskim postupcima ili postaviti informacije sa smjernicama o pravilnom ponašanju i mjerama zaštite.

Maske za lice. Zaposlenicima se obvezuje korištenje medicinskih maski ili maski za lice tijekom boravka u zatvorenim prostorima.

Navlake za obuću. Preporučuje se korištenje najlonskih ili medicinskih navlaka za obuću u objektima gdje nije omogućena zamjenska obuća za vanjske suradnike. Osim navlaka, moguće je i postavljanje specijalizirane dezinfekcijske podloge za obuću.

Higijena prostora

Zajedničke prostore obvezno je prozračivati dva puta dnevno uz nadzor ulaznih vrata tamo gdje je potrebno, radi zabrane ulaska. Odgovorna: spremačica u domu.
Sobe korisnika obvezno prozračivati nakon svake njege u trajanju od minimalno pola sata odnosno primjereno zdravstvenom stanju korisnika i vremenskim prilikama. Odgovorna: dežurna medicinska sestra/njegovatelj, predstavnik obiteljskog doma, udomitelj. Kvake na ulaznim vratima obvezno dezinficirati svaka 2 sata.
Odgovorna: čistačica u smjeni uz potpis i naznaku vremena u bilježnici za evidenciju, predstavnik obiteljskog doma i udomitelj.

Najmanje jednom dnevno obavezno dezinficirati električne prekidače u prostorijama, kvake u svim sobama i kupaonicama korisnika te rukohvate u hodnicima (spremačice), telefone (po mogućnosti i mobitele) u svim sobama korisnika (njegovateljice), kvake i telefone u kuhinji i skladištima (pomoćne radnice u kuhinji/kuharice), kvake u praonici rublja (pralje-glačare) kao i kvake i telefone u uredima (radnici svaki u svom uredu). Svi zaposleni obavezno moraju odmah po ulasku dezinficirati vlastite mobitele.
Obavezno dodijeliti za svaki zadatak jednu odgovornu osobu.

Ulazak u prostor ustanove/smještaja.

Ulazna vrata otvaraju se na poziv telefonom ili zvonom od 7-15 sati radnim danom. Vikendom/blagdanom/ radnim danom poslijepodne vrata otvara dežurni djelatnik.
Na ulazu u ustanovu postaviti dozatore s dezinficijensom za dezinfekciju ruku.

Dostavu za potrebe ustanove preuzimaju nadležni radnici doma na vanjskim vratima, a ulaz je dozvoljen iznimno serviserima i ostalim službama za čijim uslugama postoji neodgodiva potreba, uz obveznu mjeru dezinfekcije ruku i po potrebi nošenja zaštitne maske i zamjenske obuće. Osobe koje obavljaju servis za korisnike i djelatnike doma ne mogu istovremeno obavljati i usluge za druge korisnike (potrebno je napraviti raspored po danima kada se obavljaju usluge za korisnike doma, a kada za vanjske korisnike). Pri obavljanju usluga/servisa potrebno je pridržavati se mjera osobne higijene i nošenja zaštitne opreme.

Kupovinu za potrebe pokretnih i orijentiranih korisnika obavlja svaki drugi dan za to dodijeljeni djelatnik. Sve korisnike potrebno je petkom upozoriti da nabava neće biti moguća u vrijeme blagdana i neradnih dana. Dnevne tiskovine korisnicima donosi dežurni djelatnik/ neradnim danom spremačica u jutarnjoj smjeni ili dežurni djelatnik. Za vrijeme dok su na snazi ove upute ugostiteljski objekti mogu usluge pružati samo korisnicima i djelatnicima doma ili samo tzv.vanjskim klijentima.

Svim osobama koje ulaze u prostor poslodavca, odnosno pružatelja socijalne usluge (radnik, član obitelji pružatelja usluge, korisnik, dostavljač, ili bilo koja druga osoba) dužna je obvezno dezinficirati ruke sredstvom za dezinfekciju odmah po ulasku i mora im se izmjeriti tjelesna temperatura na isti način kao i zaposlenicima. Za pridržavanje mjere odgovorna je osoba zadužena za otključavanje vrata koja je u slučaju nepoštivanja dužna zabraniti ulaz i obavijestiti neposredno nadređenog voditelja / dežurnu medicinsku sestru i ravnateljstvo ili predstavnika obiteljskog doma i udomitelja.

Na samom ulazu u prostor smještaja treba osigurati zaseban prostor za oblačenje radne obuće svim zaposlenicima. Svima ostalima koji ulaze u prostor smještaja treba osigurati korištenje zamjenske obuće. Alternativno, tamo gdje nije moguće organizirati zaseban prostor za oblačenje radne obuće kod ulaza u ustanovu, postavljaju se dezinfekcijske barijere (dezbarijere). Dezbarijere su posebno pripremljene površine (posude, spužve i sl.) preko kojih moraju proći ljudi prije ulaska u ustanovu s ciljem sprječavanja unosa mikroorganizama u unutarnji prostor.

Dezbarijere moraju biti postavljene tako da se ne mogu zaobići ili preskočiti, a debljine najmanje 6 cm do 8 cm. Kao dezbarijere za dezinfekciju obuće ljudi najbolje je postaviti sintetske spužve prelivene otopinom dezinficijensa. Dezinficijensi koji se koriste za dezbarijeru trebaju biti agresivniji, pa su prikladne klorne otopine jače koncentracije npr. 0,5 % Na-hipoklorita (izbjeljivač koji se može naći u kućanstvu razrijeđen 1:10). Za održavanje dezbarijere zadužena je spremačica. Dezbarijeru svakih 3 sata prati i ponovno natapati s dezinfekcijskom otopinom ili suklado dinamici ulazaka unutar prostora smještaja. Ako dezbarijere nisu smještene ispod natkritog prostora, nakon svake kiše moraju se preliti novom količinom otopine.

U slučaju sumnje na kontakt sa zaraženim ili oboljelim od COVID-19, telefonom se odmah mora javiti nadležnom epidemiologu ili u COVID ambulantu ako je ustrojena na razini lokalne zajednice te nadležnom domskom liječniku i nadležnom liječniku obiteljske medicine.
U slučaju saznanja za mogućeg prenositelja /mogući izvor infekcije svaki zaposlenik odnosno pružatelj usluge dužan je odmah obavijestiti ravnateljstvo i neposrednog voditelja, predstavnika obiteljskog doma i udomitelja.

Zabranjuje se donošenje namirnica i ostalih potrepština korisnicima usluge smještaja i organiziranog stanovanja od strane članova obitelji i prijatelja za vrijeme trajanja pandemije.​

Nepridržavanje navedenih mjera od strane zaposlenih i nepridržavanje od strane korisnika i/ili rodbine može imati teške, pa i fatalne posljedice po korisnike koji zbog svojih godina i bolesti pripadaju najrizičnijoj skupini.

Korisnici

Preporučuje se privremeno ograničiti korisnicima izlazak izvan prostora u kojem se pruža usluga smještaja i organiziranog stanovanja (nekretnina s okućnicom) izuzev u medicinskim i izvanrednim/opravdanim okolnostima te svaki kontakt s ostalim korisnicima osim kada je to neizbježno i pri tome se moraju poštivati mjere fizičke udaljenosti.

Za sve korisnike obveza je pridržavanje mjere fizičke udaljenosti a ukoliko borave u zajedničkim prostorima mora se držati razmak od 2 metra te poštivati mjeru da ih nema više od petero odnosno manje u istom prostoru, ovisno o veličini prostora.

Korisnici su dužni dezinficirati ruke prije svakog obroka, a ukoliko je moguće tijekom trajanja epidemije preporuča se da svaki korisnik objeduje u svojoj sobi.
Za pridržavanje mjere u odnosu na korisnike odgovorna je dežurna medicinska sestra ili drugi dežurni djelatnik odnosno drugi pružatelj usluge.

Organizacija funkcioniranja vezano uz ostale medicinske usluge

Ako u domovima postoje ambulante, za pružanje zdravstvene skrbi na razini primarne zdravstvene zaštite za druge osiguranike a ne samo za korisnike smještaja, potrebno ih je izmjestiti izvan doma za vrijeme trajanja pandemije, odnosno osiguranicima koji nisu korisnici smještaja omogućiti skrb u prostoru izvan doma za starije.

Nakon dugotrajnog bolničkog liječenja provodi se testiranje na SARS-CoV-2 i korisnika se otpušta u 14-dnevnu samoizolaciju u smještaju, a nakon primitka negativnog nalaza na SARS-CoV-2.

Ako tijekom samoizolacije korisnik razvije simpotme koje upućuju na COVID-19 potrebno je organizirati testiranje na SARS-CoV-2.

U slučajevima hitnog prijema korisnika se smješta u 14-dnevnu samoizolaciju uz obveznu provedbu testiranja na SARS-CoV-2 po isteku samoizolacije. ​

Ostalo

Omogućiti češće i duže telefoniranje radi ublažavanja posljedica ograničenja posjeta korisnicima. Do daljnjeg se obustavlja prijam novih korisnika osim na privremeni smještaj u kriznim situacijama uz obveznu izolaciju korisnika u trajanju od 14 dana i prethodno uzimanje brisa za testiranje na SARS- CoV-2.

Obustavlja se pružanje usluge dnevnog boravka korisnika i za korisnike za koje je potrebno zamjenjuje se uslugom pomoći u kući ili drugom odgovarajućom uslugom. Usluga pomoći u kući osigurava se korisnicima kojima je nužno potrebna skrb i to kroz dostavu gotovog obroka ili dostavu namirnica i lijekova dok se ostali elementi pomoći u kući koji zahtijevaju ulazak u kuću pružaju na način da ih obavljaju djelatnici koji su do daljnjega oslobođeni svih poslova koji zahtijevaju kontakt sa štićenicima doma te pri pružanju usluge koriste svu potrebnu zaštitnu opremu.
Intenzivira se individualan rad s korisnicima te psihosocijalna podrška kako bi se ublažile posljedice ograničenja posjeta te olakšao život kod pružatelja usluge za vrijeme trajanja epidemije.
Sve aktivnosti kod pružatelja usluge organiziraju su na način uvažavanja fizičke udaljenosti.”

Izvor: MDOMSP, članak objavljen 22.06.2020.

Preporuka za daljnje pridržavanje važećih mjera u borbi protiv epidemije bolesti COVID-19 u sustavu socijalne skrbi

”S obzirom na ponovnu pojavu i povećanje broja osoba pozitivnih na COVID-19, a vezano uz sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19, Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku svim pružateljima socijalnih usluga i centrima za socijalnu skrb skreće pozornost na daljnje pridržavanje dosadašnjih uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Stožera civilne zaštite RH.
Podsjećamo da su na mrežnim stranicama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo https://www.hzjz.hr/sluzba-epidemiologija-zarazne-bolesti/koronavirus-najnovije-preporuke/ i Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku www.mdomsp.hr dana 29. svibnja 2020. godine objavljene Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 za pružatelje usluge smještaja u sustavu socijalne skrbi i Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 za pružatelje izvaninstitucijskih socijalnih usluga u sustavu socijalne skrbi, te dana 8. svibnja 2020. godine Upute za sprečavanje i suzbijanje epidemije koronavirusa (COVID-19) za centre za socijalnu skrb i Centar za posebno skrbništvo.

Apeliramo na sve pružatelje u sustavu socijalne skrbi da se i dalje strogo pridržavaju navedenih uputa kako bi, kao i do sada u što većoj mjeri zaštitili korisnike i zaposlenike od zaraze ovim virusom.”

Izvor: MDOMSP, članak objavljen 19.06.2020.

Održana 2 ciklusa online radionica kroz projekt “Zeleni inkubator”

Udruga Zvono u partnerstvu s Obrtničkom školom Požega započela je s provedbom projekta “Zeleni inkubator” u ožujku ove godine.
Projekt je usmjeren na osnaživanje mladih za sudjelovanje u aktivnostima društvenog poduzetništva s ciljem rješavanja problema nezaposlenosti.
S provedbom edukativnih radionica za mlade započeli smo u lipnju. Prva je radionica održana 4. lipnja 2020. godine preko platforme Blue Jeans. Mladi su se upoznali s pojmom društveno poduzetništvo i kroz primjere dobre prakse naučili kako funkcioniraju društvena poduzeća.
Druga online radionica održana je 10. lipnja 2020. godine, a tema radionice bila je „ Zadruga i osnivanje poduzeća“. Tijekom radionice sudionici su imali priliku saznati kako se osnivaju zadruge i poduzeća, koje su zadruge i poduzeća u Hrvatskoj te kako funkcioniraju.
Treći i četvrti ciklus radionica predviđen je za rujan 2020. godine.

Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku poslalo paket zaštitnih sredstava za korisnike i članove udruge

Zahvaljujemo Ministarstvu za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku na zaštitnim sredstvima za naše korisnike i članove udruge!

Započela pomoć u učenju!

Lokalni volonterski centar Zvono u svibnju je započeo s aktivnostima pomoći u učenju za učenike osnovnih škola.
Naši volonteri pomažu učenicima u pisanju domaćih zadaća, pripremama za pismene i usmene ispite znanja, rade s njima na svladavanju nastavnog gradiva te ih nastoje podučiti strategijama učenja koje će im u budućnosti pomoći kako bi bili što samostalniji.
Aktivnost se provodi u sklopu projekta “Puzzle Inclusive” koji je usmjeren razvoju volonterstva na području gradova Belišće i Valpovo. Poseban se naglasak stavlja na razvoj inkluzivnih volonterskih programa, a inkluzivne volonterske akcije provode se od travnja.
Naši su volonteri aktivno uključeni u aktivnosti u zajednici, nastoje pružiti podršku svima kojima je pomoć potrebna, a posebno onima koji su ostali bez obiteljske podrške tijekom situacije izazvane korona virusom.
Volonterske aktivnosti imaju značajnu ulogu u prevladavanju izazova s kojima se svakodnevno susrećemo. Lokalni volonterski centar nastoji biti na raspolaganju lokalnoj zajednici, a sve one koji žele dati doprinos, pozivamo da se uključe u naše aktivnosti.

Volonterske aktivnosti u travnju i svibnju

Udruga Zvono provodi projekt “Puzzle Inclusive” Projekt je usmjeren razvoju volonterstva, a poseban se naglasak stavlja na razvoj inkluzivnih volonterskih programa.
Projekt financira Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.
Tijekom travnja naši su volonteri sudjelovali u inkluzivnim volonterskim akcijama na kampu Citadela, a bavili su se poslovima u povrtnjaku i permakulturnom vrtu.
Započeli smo i s aktivnostima pomoći u učenju za učenike osnovnih škola. Naši volonteri pružaju podršku u učenju učenicima osnovnih škola kako bi im dodatno olakšali proces školovanja u ovim izazovnim uvjetima.

Inicijativa za snažno civilno društvo

“Vlada treba donijeti mjere za očuvanje rada organizacija civilnog društva
Inicijativa Za snažno civilno društvo poslala svoje prijedloge nadležnim institucijama

Mjerama podržite udruge i druge organizacije civilnog društva koje doprinose općem dobru i zajednici – predložila je Inicijativa Za snažno civilno društvo u dopisu kojeg je uputila Uredu za udruge Vlade RH, Ministarstvu rada i mirovinskog sustava, Ministarstvu regionalnog razvoja i europskih fondova te Nacionalnoj zakladi za razvoj civilnog društva.

Zdravstvena kriza u kojoj se nalazimo imat će posljedice na naše društvo. Mnogi od nas već sada gube poslove, planovi nam se mijenjaju i budućnost nam je nepoznata. Odluke koje Vlada i Sabor donose utječu ne samo na našu svakodnevicu, nego i na to hoćemo li i kada kriza prođe imati od čega živjeti. Tako nam je gotovo svima – radnicima i radnicama u tvornicama, ugostiteljstvu, školama, obrtima, poljoprivredi, udrugama, kulturi i mnogim drugim sektorima. Sigurnost koja nam je svima potrebna, ne ovisi samo o nama – u vremenima krize vidljivo je da podršku trebamo svi.

U takvim situacijama posebno je važno da postoje oni koji se brinu za starije, oni koji pružaju podršku osobama s invaliditetom, žrtvama nasilja, pravnu pomoć onima koji se nađu u teškim situacijama, oni koji paze da preko noći ne nastanu divlji deponiji ili ekološki štetni projekti diljem Hrvatske i oni koji prate da Vlada te institucije sada kad smo najranjiviji ne iskoriste priliku i prekorače svoje ovlasti.

Velik dio takvih poslova obavljaju upravo organizacije civilnog društva, međutim, u dosadašanjim obraćanjima predstavnika Vlade do sada nismo čuli što će biti s programima i kalendarima najava za organizacije civilnog društva, koje svojom širokom lepezom aktivnosti, korisnika i volontera obuhvaćaju skoro sve segmente društva. Ministar rada Marko Pavić u petak je objavio da se preraspodjelom unutar postojećih operativnih programa Konkurentnost i kohezija te Učinkoviti ljudskih potencijali pronašlo dodatnih 400 milijuna eura za nabavku medicinske opreme, za kreditiranje poduzetnika te za mjere zadržavanja radnih mjesta, što pozdravljamo, no posebnih informacija o projektima udruga nije bilo. Podsjećamo da su do sada su upravo organizacije civilnog društva bile najuspješnije u povlačenju sredstava iz europskih fondova i namjenskog trošenja na ugovorene aktivnosti od javnog značaja. O tim projektima i programima ovise brojne aktivnosti koje udruge pružaju, ali i radna mjesta velikog broja ljudi. Udruge djeluju na području cijele Hrvatske, od Dubrovnika preko Knina, Pule, Zagreba, Belišća, Osijeka, a prema podacima Državnog zavoda za statistiku, u organizacijama civilnog društva zaposleno je oko 18.000 osoba.

Inicijativa za snažno civilno društvo ispitala je potrebe tih organizacija upitnikom na koji je odgovorilo 156 organizacija. Iz upitnika saznajemo da su se organizacije uspjele u kratkom vremenu prilagoditi novim uvjetima i razviti odgovore podrške zajednici za ublažavanje mjera pandemije i potresa u Zagrebu i okolici – od direktne podrške korisnicima, naročito ranjivim skupinama, preko praćenja transparentnosti i osiguravanja građanskog sudjelovanja u odlučivanju do organizacije edukativnih i kulturnih aktivnosti.

Iz ovoga je vidljivo kako svaki gubitak radnog mjesta nosi za sobom ne samo gubitak za tu osobu i njenu obitelj, već u slučaju udruga i za zajednicu u kojoj radi i ljude s kojima surađuje, pa je zato iznimno važno očuvanje što više radnih mjesta. To je moguće kroz proširenje mjera za zadržavanje radnih mjesta i na organizacije civilnog društva te isplatu već ugovorenih sredstava za društveno korisne projekte civilnoga društva kako se negativni učinci krize ne bi prelili na suradnike bez stalnog zaposlenja.

Stoga je važno da Vlada revidira odluku o ograničavanju korištenja sredstava predviđenih iz državnog proračuna koja se odnosi na financiranje organizacija civilnog društva i hitno objavi rezultate natječaja iz Europskog socijalnog fonda i drugih fondova koji su u procesu evaluacije, ali i raspiše predviđene natječaje. Ured za udruge Vlade RH i jedinice lokalne i područne samouprave trebaju osigurati sredstva za sufinanciranje projekata koje su organizacije civilnog društva osigurale iz fondova Europske unije.

Vlada je dužna misliti na sve usluge koje bi nestale kada udruga ne bi bilo i zadržati višegodišnji oblik financiranja socijalnih i drugih usluga za podršku ranjivim društvenim skupinama, posebno vodeći računa o ženama žrtvama obiteljskog nasilja, osobama s invaliditetom, osobama u riziku od siromaštva, djeci i mladima te starijim osobama. Tako treba osmisliti potpore za odgovor organizacija civilnog društva na krizu uzrokovanu epidemijom COVID-19 i potresom u Zagrebu i okolici. To je moguće kroz podršku projektima koji su usmjereni na direktnu pomoć i podršku ugroženim skupinama stanovništva zbog epidemije i potresa te omogućiti popravak štete nastalu potresom kako bi mogli nastaviti rad nakon krize.

Kao što su epidemiološke mjere potrebne kako bi se očuvalo zdravlje i životi građana, tako su i mjere koje predlažemo nužne da bismo nakon zdravstvene krize imali zdravo društvo i žive zajednice.

Kontakti za medije:
Mira Anić, Udruga djece i mladih s poteškoćama u razvoju Zvono, 099 816 8051
Emina Bužinkić, Centar za mirovne studije, 099 665 5446
Sven Janovski, Mreža mladih Hrvatske, 099 837 6805
Branka Mrzić Jagatić, Roditelji u akciji RODA, 091 227 7232

Kontakt adresa: inicijativa.udruge@gmail.com”